CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 27, 2009

MARI MENGUNDI!!!


The only oceanic island in Malaysia which rises 600 meters from the seabed, Sipadan Island is a world wonder in its own right. It is formed by living corals engulfing an extinct volcano cone which took centuries to develop. Located at the centre of the Indo-Pacific basin, Sipadan Island has one of the world’s richest marine biodiversity in its ecosystem.Emerging from 222 participating countries, Sipadan Island has been nominated as one of the 261 qualified national and multinational nominees.Your votes will decide which of these nominees will make it to the top 77 in each group category.

clik here or here for more information....


lia dh ngundi....ANDA???

SELAMAT MENGUNDI!!!!



p/s: copy n paste je..hehehe..jgn mare..

Friday, April 24, 2009

Jejalan di hari GAJI

smlm ada rasa rajin sket...tlh mgajak hubby g jejaln di 1Borneo..mall baru kt Sabah nie..
doket aje ngan umah..odw blk keje sggh...yelah lgpun smlm kn GAJI...heheheh...hajat mau beli brg umah di GIANT..tp lain plk jdnyer...hehehe

tulah 1Borneo or 1B... tepi jln aje

ni dekat sket gmbr nyer...van nie halang plak..laju plak tu..dh la salah potong jln..

setelah sekian lama meround2 dlm mall itu, terlekat plak kat restoran RASAMAS nie..selalu kt megamll kuantan kami mkn...jd 22 dh mengidam...trus decide mkn kt sini... (hehehhe..xyah msk mlm nie)

dh order mkn kiter berpicture dulu...lia dgn tidak sabar tahap maksima lapar giler nie....

tak smp 5 minit, mknan suda smp bah...copet btl..mana taknyer..kami je dlm restoran tuh...hahahha....
abes suda.....licin...tak perlu basuh lagi...
(ada ke hubby ckp, pasni jgn mkn ayam dh..last nie..t gemuk!!wawa..wawa..waa..that my feveret)
jom blk!!!!tak yah la beli brg umah lagi..wekend nie kiter g...hahahha...bcoz jam sudah kul 7.30pm...sudah gelap diluar sana...

bye..bye...kami dtg lagi 1B....



p/s: ngidam nk makan ayam goreng pasar mlm putrajaya..sodap tau!!!.....




Halaqah hari ini

AYAT KURSI Ayat ini diturunkan setelah hijrah. Semasa penurunannya ia telah diiringi oleh beribu-ribu malaikat kerana kehebatan dan kemuliaannya. Syaitan dan iblis juga menjadi gempar kerana adanya satu AYAT KURSI Ayat ini diturunkan setelah hijrah.
Semasa penurunannya ia telah diiringi oleh beribu-ribu malaikat kerana kehebatan dan kemuliaannya. Syaitan dan iblis juga menjadi gempar kerana adanya satu perintang dalam perjuangan mereka. Rasullah s. a. w. dengan segera memerintahkan Zaid bt sabit menulis serta menyebarkannya.
Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan khusyuk setiap kali selepas sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali keluar masuk rumah atau hendak musafir, InsyaAllah akan terpeliharalah dirinya dari godaan syaitan, kejahatan manusia, binatang buas yang akan memudaratkan dirinya bahkan keluarga, anak-anak, harta bendanya juga akan terpelihara dengan izin Allah s. w. t. Mengikut keterangan dari kitab"Asraarul Mufidah"
sesiapa mengamalkan membacanya setiap hari sebanyak 18 kali maka akan dibukakan dadanya dengan berbagai hikmah, dimurahkan rezekinya, dinaikkan darjatnya dan diberikannya pengaruh sehingga semua orang akan menghormatinya serta terpelihara ia dari segala bencana dengan izin Allah.
Syeikh Abu Abbas ada menerangkan, siapa yang membacanya sebanyak 50 kali lalu ditiupkannya pada air hujan kemudian diminumnya, InsyaAllah Allah akan mencerdaskan akal fikirannya serta Fadhilat Ayat Al-Kursi mengikut Hadis-Hadis Rasullullah s. a. w. bersabda bermaksud: "Sesiapa pulang ke rumahnya serta membaca ayat Kursi, Allah hilangkan segala kefakiran di depan matanya."
Sabda baginda lagi; "Umatku yang membaca ayat Kursi 12 kali pada pagi Jumaat, kemudian berwuduk dan sembahyang sunat dua rakaat, Allah memeliharanya daripada kejahatan syaitan dan kejahatan pembesar."
Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai dan dipelihara Allah sebagaimana DIA memelihara Nabi Muhammad. Mereka yang beramal dengan bacaan ayat Kursi akan mendapat pertolongan serta perlindungan Allah daripada gangguan serta hasutan syaitan. Pengamal ayat Kursi juga, dengan izin Allah, akan terhindar daripada pencerobohan pencuri.
Ayat Kursi menjadi benteng yang kuat menyekat pencuri daripada memasuki rumah. Mengamalkan bacaan ayat Kursi juga akan memberikan keselamatan ketika dalam perjalanannya. Ayat Kursi yang dibaca dengan penuh khusyuk, Insya-Allah, boleh menyebabkan syaitan dan jin terbakar.
Jika anda berpindah ke rumah baru maka pada malam pertama anda menduduki rumah itu eloklah anda membaca ayat Kursi 100 kali, insya-Allah mudah-mudahan anda sekeluarga terhindar daripada gangguan lahir dan batin. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah mewakilkan 2 orang Mala ikat memeliharanya hingga subuh.
Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu, ia akan berada dalam lindungan Allah hingga sembahyang yang lain. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut, dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur, Allah memelihara akan dia ke atas rumahnya, rumah jirannya & ahli rumah2 di sekitarnya.
Barang siapa membaca ayat Al-Kursi diakhir tiap-tiap sembahyang Fardhu, Allah menganugerahkan dia hati-hati orang yang bersyukur perbuatan2 orang yang benar, pahala nabi2 juga Allah melimpahkan padanya rahmat. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah mengutuskan 70,000 Mala ikat kepadanya, mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.
Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang Allah azza wajalla akan mengendalikan pengambilan rohnya dan ia adalah seperti orang yang berperang bersama nabi Allah sehingga mati syahid. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya Dari Abdullah bin 'Amr r. a. , Rasullullah s. a. w. bersabda, " SAMPAIKANLAH PESANKU BIARPUN SATU AYAT...."
p/s: sama-samalah kiter perpesan-pesan antara satu sama lain...Amin...

Thursday, April 23, 2009

HobbY Si SuamI...

apa hobby suami or bf u oll??

sejak bercintun smp berkawen...mmg lia tau dier suker GAME or dlm bahasa malaysia PERMAINAN VIDEO...klu g mall..mmg tmpt wajib disinggah nyer adalah pusat video...lia lah yg pening dok teman dier...

tgk lah pic kt atas tu...
itu hobby hubby lia...
klu dpt pegang psp tu..mmg tak angkat2 dh muker...tak berkelip kata org tuer..
mak metua lalu pun tak sedaq...


cm smlm..dr stat lia masak..basuh kain...sapu umah...cm tu kedudukan nyer..tak bergerak2..ingatkan tido..ghupernyer ngah kusyuk ngadap psp dier...so..apa lagi lia pun amik lah gambo dier...
tak jgk dipedulikan isteri kesayangan dier nie..hehehhe...takper2 ..
dgn niat jahatnya lia cuit ketiak dier...nk tau hubby lia ckp per???

hubby: "kan dh kalah dh b main ie...ngaper kaco....."
lia: "eh kiter plak dier salahkan...b yg tak pande main..." smbil ketawa...
hubby: "td ya takder b main menang je..." smbil muncung kn mulut nyer...
lia: "wek...yelah tu...padahal kalah je...hahahha..."
pastu dier diam...n sambung main game blk..tak sure lah ape jenis game dier main..klu tak silap mosnter hunter...cmtuh lah kot..lia tak amik pot pun...

alahai suamiku ini...mmg kaki game btl... smbil mengsanp lagi gmbo wit hubby...

ape2pun..i'm hepy bcoz lia always with hubby....bersyukur dpt jumper dgn hubby n hidup ngan beliau...smg perkahwinan ini berkekalan ke akhir hayat..
p/s: lagi 1 bulan cukup anniversary kami..ghaser sekojap sgt..udah setaun bah...hehehe..

Monday, April 20, 2009

Untuk renungan bersama....

Criter nie diambil dlm emel jabatan...sedih nyer baca..lia nk jgk jd cm watak isteri tu...tp mampukah..
Ya Allah...tabahkan hatiku dlm meinit ujian-Mu...


Kereta dihentikan betul-betul di hadapan rumah. Pintu pagar automatiknya terbuka. Perlahan kereta di halakan ke dalam garaj.'Horey! Papa balik!' Kelihatan anak-anaknya berlari mengiringi keretanya. 'Tepi! Bahaya tau tak?' Jeritnya. Anak-anak termanggu. Cahaya kegembiraan di wajah mereka pudar. 'Aimin bawa adik ke belakang!' Arahnya pada anak yang sulong. Pulangnya petang itu disambut dingin oleh anak-anak. Isterinya turut terdiam bila mendengar anak-anak mengadu tentang papa mereka. 'Papa penat. Aimin bawa adik mandi dulu.. Mama siapkan minum petang. Lepas minum papa mesti nak main bola dengan kita,' pujuk Laila. Dia yang mendengar di ruang tamu hanya mendengus. Seketika kemudian terdengar hilai tawa anak-anaknya di bilik mandi. Dia bangun. 'Hah! Main air. Bil bulan ini papa kena bayar dekat seratus. Cepat! Tutup paip tu! Buka shower!' Sergahnya. Suara yang bergema mematikan tawa anak-anaknya. 'Asal saya balik rumah mesti berserak. Kain baju berselerak. Apa awak makan tidur aje ke duduk rumah?' sambungnya kembali bila isterinya terpacul di belakang pintu. 'Anak-anak pa. Diorang yang main tu. Takpe nanti mama kemas. Papa minum ye. Mama dah siapkan kat taman.' Balas isterinya lembut. 'Fail saya kat depan tu mana?' 'Mama letak dalam bilik. Takut budak-budak alihkan.' 'Boleh tak awak jangan usik barang-barang saya? Susah tau tak? Fail tu patutnya saya bawa meeting tengahari tadi!' Rungutnya sekalipun di hati kecil mengakui kebenaran kata-kata isterinya itu.Suasana sepi kembali. Dia menarik nafas berat. Terasa begitu jauh berbeza. Dia tercari-cari riuh suara anak-anak dan wajah isterinya. 'Laila...' Keluhnya. Akhirnya dia terlena di sofa. 'Saya nak ke out station minggu depan.' 'Lama?' Soal Laila. 'Dalam seminggu.' 'Cuti sekolah pun lama. Mama ikut boleh?' 'Budak-budak?' 'Ikut jugalah.' 'Dah! Takde! Takde! Nanti, macam-macam diorang buat kat sana! Tengok masa kat Legacy dulu tu!' 'Masa tu Amirul kecik lagi.' Balas Laila. Wajahnya sayu. Dia masih berusaha memujuk biarpun dia tahu suaminya tak mungkin berganjak dari keputusan yang dibuat. Tak mungkin peristiwa Amirul terpecahkan pinggan di hotel dulu berulang. Anak itu masih kecil benar sewaktu ia berlaku. Lagipun apa sangatlah harganya pinggan itu malahan pihak hotel pun tak minta ganti rugi.'Bolehlah Pa! Lama sangat kita tak ke mana-mana.''Nak jalan sangat Sabtu ni saya hantar awak balik kampung,' Muktamad! Demikianlah seperti kata-katanya. Anak-anak dan isterinya dihantar ke kampung. Laila tak merungut apa-apa meskipun dia tahu isterinya berkecil hati.Anak-anak terlompat riang sebaik kereta berhenti di pengkarangan rumah nenek mereka. Tak sampai setengah jam dia telah bergegas semula untuk pulang. Bapa mertuanya membekalkan sebuah kitab lama. 'Cuba-cubalah baca. Kitab tu pun abah ambil dari masjid. Dari mereka bakar abah ambik bagi kamu!' 'Manalah saya ada masa..''Takpe..pegang dulu. Kalau tak suka pulangkan balik!' Dia tersentak dari khayalannya.'Kalau tak suka pulangkan balik!' Kata-kata itu bergema di fikirannya. Dia rasa tersindir. Tahukah bapa mertuanya masalah yang melanda rumahtangganya itu? Bukan..bukan tak suka malah dia tetap sayang sekalipun Laila bukan pilihannya. Dunia akhirat Laila adalah isterinya. Cuma..'Mizi, makan!' Panggil ibunya yang datang menemaninya sejak seminggu lalu. 'Jangan ikutkan hati. Yang sudah tu sudahlah.''Papa! Makan!' Jerit Aiman, anak keduanya sambil tersengih-sengih mendapatkan dirinya.'Tak boleh panggil papa elok-elok. Ingat papa ni pekak ke?' Aiman menggaru kepalanya yang tak gatal. Pelik! Kenapa papanya tiba-tiba saja marah. Dia berpatah semula ke dapur. 'Awak masak apa?' 'Mama masak sup tulang dengan sambal udang!' jawab Amirul memotong sebelum sempat mamanya membuka mulut. 'Takde benda lain ke awak boleh masak? Dah saya tak nak makan. Hilang selera!' 'Papa nak ke mana?' Soal isterinya perlahan. 'Keluar!' 'Mama dah masak Pa!' 'Awak saja makan!' 'Takpe Aiman boleh habiskan. Cepatlah ma!' Laila tahu Aiman hanya memujuk. Anak keduanya itu sudah pandai mengambil hatinya. Aimin tersandar di kerusi makan. Sekadar memerhati langkah papanya keluar dari ruang makan.'Kenapa sekarang ni papa selalu marah-marah ma?' Soal Aimin sambil menarik pinggannya yang telah berisi nasi.'Papa banyak kerja agaknya. Dah! Makan.''Abang tak suka tengok papa marah-marah..''Adik pun sama. Bila papa marah muka dia macam gorilla kan?' Kata-kata Aiman disambut tawa oleh abang-abangnya yang lain. Laila menjeling. Di hati kecilnya turut terguris.. Besar sangatkah dosanya hingga menjamah nasi pun tidak. Kalau ada pun salahnya, apa? Syamizi menjengah ke ruang dapur. Kosong. 'Laila..' serunya 'Sudahlah tu Mizi! Jangan diingat-ingat. Kerja Tuhan ni tak dapat kita tolak-tolak. Bawak-bawaklah beristighfar. Kalau terus macam ni sakit kau nanti.' Kata ibunya yang muncul tiba-tiba. 'Sunyi pulak rumah ni mak,' 'Lama-lama kau biasalah.' Airmatanya menitis laju.'Kalau tak suka pulangkan!' Dia rasa terhukum. Hampir segenap saat kata-kata itu bergema di sekitarnya. Dia rasa terluka. Kehilangan yang amat sangat. 'Papa beli apa untuk Aiman?' Soal Aiman sebaik dia pulang dari outstationnya. 'Beli apa pulak? Barang permainan kan bersepah dalam bilik belakang tu.' 'Tak ada lah?' 'Ingat papa ni cop duit?' Aiman termanggu. Dia berlalu mencari mamanya di dapur. Seketika kemudian rumah kembali riuh dengan telatah anak-anak lelakinya yang bertiga itu mengiringi mama mereka yang sedang menatang dulang berisi hidangan minum petang. Wajah Laila direnungnya. Ada kelainan pada raut itu. Riaknya tenang tapi ada sesuatu yang sukar ditafsirkannya.'Awak tak sihat ke?' Laila tersenyum. Tangannya pantas menuang air ke cawan. 'Papa, tak lama lagi abang dapat adik lagi.' Aimin mencelah di antara perbualan kedua ibu bapanya. Shamizi tersenyum. Jemari isterinya digenggam erat. Tiba-tiba cawan berisi kopi yang masih panas terjatuh dan pecah di lantai. Aiman tercegat. 'Tengok! Ada saja yang kamu buat. Cuba duduk baik-baik. Kalau air tu tak tumpah tak sah!' Tempiknya membuatkan anak itu tertunduk ketakutan. Baju mamanya dipegang kejap. Lengan Aiman dipegangnya kuat hingga anak kecil itu mula menangis. Pantas saja akhbar di tangannya hinggap ke kepala anaknya itu. Laila cuba menghalang tapi dia pantas menolak isterinya ke tepi. Aiman di pukul lagi. Amirul menangis. Aimin mendapatkan mamanya. 'Perangai macam beruk! Tak pernah buat orang senang!' Laila bangun dari jatuhnya dan menarik lembut Aiman ke dalam pelukkannya. Airmata mereka bersatu. Pilu sungguh hatinya melihat kekasaran suaminya terhadap anak-anak. 'Cukuplah pa. Papa dah hukum pun dia tapi janganlah sebut yang bukan-bukan.' Ujar Laila perlahan 'Macamana awak didik budak-budak sampai macam ni teruk perangainya? Tengok anak orang lain ada macam ni? Anak kak Long tu tak pulak macam ni. Panjat sana, kecah barang. Gila apa?' Omelnya kembali. Shamizi meraut wajah. Bukan kepalang salahnya pada Aiman. Padanya anak itu tak pernah dapat memuaskan hatinya. Ada saja salah Aiman di matanya. Ada saja yang kurang di hatinya terhadap anak-anak dan isteri. Tak cukup dengan perbuatan malah dia begitu mudah melemparkan kata-kata yang bukan-bukan terhadap mereka. 'Tak boleh ke kamu semua senyap? Dalam sehari ni boleh tak diam? Rimas betul duduk dalam rumah ni.' Laila menyuruh anak-anaknya bermain di halaman belakang rumah. Memberi sedikit ruang buat suaminya menonton dengan tenang. Malangnya tak lama kemudian kedengaran bunyi tingkap kaca pecah. 'Celaka betul!' Sumpahnya sambil menghempaskan akhbar ke meja.'Abang!' 'Baik awak tengok anak-anak awak tu sebelum saya hambat dengan rotan! Perangai satu-satu macam tak siuman!' Getusnya kasar. Akhirnya tingkap yang pecah kembali diganti.Cerita sumpah seranahnya petang itu hilang begitu saja. Laila berubah. Sikapnya yang pendiam menjadi semakin pendiam. Anak-anak juga sedikit menjauh. Tak ada lagi cerita Amirul di tadika. Tak ada lagi kisah Aimin yang cemerlang di dalam sukan sekolahnya. Aiman juga tak lagi mahu memanggilnya makan. Shamizi terasa puas hati. Barangkali itu saja caranya untuk memberi sedikit pengajaran pada anak-anak. 'Pak Ngah, Eddie nak balik!' Shamizi terpana. Dia mengangguk.'Kak Long balik dulu Mizi. Sudahlah! Kamu muda lagi. Cari pengganti.' Alangkah mudahnya. Kalaulah dia boleh bertemu lagi yang serupa seperti Laila. Laila tak ada yang kurang. Cuma dia yang tak pernah puas hati. Laila tak pernah merungut. Laila tak pernah membantah. Sepanjang usia perkahwinan mereka Laila tak pernah meminta lebih dari apa yang dia beri. Laila cuma dapat gred B walaupun dia teramat layak untuk mendapat gred yang lebih baik dari A.'Laila....''Papa nak ke mana hensem-hensem gini?' Dia tersenyum sambil menjeling ke cermin meninjau bayang isterinya yang kian sarat. 'Wangi-wangi lagi. Dating ye?' 'Saya ada makan malam di rumah bos besar. Dia buat makan-makan untuk staff.' Ujarnya masih leka membetulkan kolar kemeja batiknya.'Ikut boleh?' 'Dia tak ajak family. Staff only!' Terangnya sedangkan difikirannya terfikir lain. Kali ni dia akan pergi ke jamuan tu dengan Helmi. Helmi akan turut menumpangkan Maria dan Harlina. Staff yang masih muda dan bujang.'Dalam setahun papa selalu ke jamuan office tapi tak pernah pun bawak kami.' 'Leceh kalau ada budak-budak. Bukan tau duduk diam Lari sana sini, panjat itu ini.' 'Papa pesanlah..' 'Nantilah besar sikit.' Dalihnya. 'Kalau tunggu besar takut takde peluang. Nanti diorang tu dah tak nak ikut pergi mana pun.''Lagi senang. Saya kalau lasak-lasak ni buat hati panas je,' Laila terdiam.'Namanya budak-budak. Anak-anak papa tu lelaki.' 'Saya pergi kejap je. Lepas tu terus balik.''Mama tanya sikit boleh?' Dia mengangguk 'Bos tak pelawa atau papa malu nak bawa mama dan anak-anak?' Mereka dia tinggalkan di rumah. Di jamuan tu ramai staff yang membawa keluarga mereka bersama. Pada Shamizi dia mahukan keselesaan sedangkan hakikatnya anak-anak staff yang lain lebih lasak dan nakal. Semeja hidangan untuk anak-anak staff berderai bila ada yang bermain tarik-tarik alas kainnya. 'Never mind. Budak-budak memang macam tu. Kalau tak lasak tak cerdik,' ujar Mr. Kwai, tuan rumah. Shamizi sedikit mengakui kebenaran kata-kata itu. Anak-anaknya pun nakal tapi amat membanggakan dalam pelajaran. Namun dia rasa serba tak kena bila bersama mereka. Bimbang ada yang menyata yang bukan-bukan tentang anak-anaknya yang lasak apatah lagi tentang isterinya Laila. Bimbang dimalukan dengan perangai anak-anaknya. Bimbang jika dikatakan Laila tidak sepadan dengan dirinya. Dia lulusan luar negara sedang Laila cuma perempuan kampung. Tak pandai bergaya seperti staff wanita yang lain. Betullah jangkaan Laila, dia malu untuk memperkenalkan isteri dan anak-anaknya pada rakan-rakan. 'Kalau tak suka pulangkan!' Kata-kata itu semakin keras di fikirannya.Pagi itu anak-anak sekali lagi dimaki sebelum ke sekolah. Semata-mata bila Aimin dan Aiman bergelut berebutkan tempat duduk di meja makan menyebabkan air cuci tangan tumpah ke meja. Berangnya tiba-tiba menguasai diri. Kepala kedua-duanya di lagakan sedangkan perebutan itu tidak pula disusuli dengan perkelahian.'Kamu semua ni..kalau macam ni daripada ada elok tak ada. Menyusahkan!' Laila merenungnya dalam.. Matanya berkaca dan anak-anak ke sekolah tanpa menyalaminya seperti selalu. Laila juga tidak berkata apa-apa sebelum menghidupkan enjin untuk menghantar anak-anak ke sekolah. Shamizi dapat melihat Laila mengesat airmatanya. Dia terus menghadapi sarapannya. Sejenak dia terpandang hidangan untuk anak-anak yang tak bersentuh. Susu masih penuh di cawan. Roti telur yang menjadi kesukaan anak-anak juga tidak dijamah. Bekal di dalam bekas tidak diambil.Pelik! Selama ini Laila tak pernah lupa.. 'Kalau tak suka pulangkan...' Kali ini dia benar-benar menangis. Laila dan anak-anak terus tak pulang selepas pagi itu.. Hari-harinya tak lagi diganggu dengan gelagat anak-anak. Rumah terus sunyi dan sepi. Tetap dia tak dapat tidur dengan lena. Di halaman belakang hanya ada kenangan. Kelibat anak-anaknya bergumpal dan berlari mengejar bola tak lagi kelihatan. Riuh anak-anak bila mandi di bilik air juga tidak lagi kedengaran. Dia mula dihambat rindu. Hanya ada kesunyian di mana-mana. Hanya tinggal bola yang terselit di rumpun bunga. Selaut rindu mula menghambat pantai hatinya.Benarlah, kita hanya tahu harganya bila kita kehilangannya. Laila terus tak pulang sekalipun dia berjanji untuk berubah. Laila pergi membawa anak-anaknya pagi itu bila kereta mereka dirempuh sebuah kereta lain yang dipandu laju. Laila pergi tanpa meninggalkan satu pun untuknya. Laila pergi membawa Aimin, Aiman, Amirul dan zuriat yang bakal dilahirkan dua bulan lagi.. Dia menangis semahu-mahunya bila menatap wajah lesi anak-anak dan isterinya. Dia meraung memeluk tubuh Laila yang berlumuran darah. Hakikatnya Laila adalah kitab lama itu, lapuk bagaimana pun dipandangan harganya tak terbanding, dan kerana keengganannya Laila dipulangkan.

p/s: sob..sob...sob..inikah cabaran menjadi isteri....

Nor Azzhara


hurm...tertibe tingat plak kt adik kecil ku tu...
baru je nk membesar...
25-4-09 nie baru 2 bulan..
mst dier windu kt kakak dier yg dikejauhan nie...
hehehe..mengerti kah dier??
so dgn tak malunyer lia telah mintk adik lia meng'send gambo dier yg terkini..

masa nie mata ngah bengkak lagi..sepet..ngatkan sepet cm lia gak..hahaha..

dh tambam sket muker tuh..manyak minum susu nie..

yg terkini...sgtlah tembam..klu dpt cubit pp tu kan best...

lia xpueh hati lagi..suh plak si alim tuh wat video kt budak kecik nie..asyik gambo kaku jerk.. nie layan video si zara nie..cm nk makan org jerk...heheheh...

video

corry..tak baper nk clear sgt...hehehe..

p/S: klu dpt blk bulan 6 nie kan best....uwaa..uwwa..uuuwwwa...

Friday, April 17, 2009

Mini Putrajaya

dlm entry yg pas dh janjikan nk taruk pic pej lia..so korang layan n zass ajelah pic2 di bawah erk..lgpun tak tau nk pot pet ape..hehehhe....

dari jauh nmpk dh kubah pej...kt trefek lit nie..benti ye b..
k...dh ijo..leh jalan...
nmpk sket bdn pej tuh...sama kan..cm JPM, Putrajaya

itulah blok A...tmpt keje sy..aras 4..mmg klu view dr bilik saya nmpk jln kt luar tu..
p/s: terubat jua rindu ku pada PUTRAJAYA....

Friday, April 3, 2009

Pej lama Vs Pej baru

Hi frend...

arini nak citer sal pej baru nie..
for info...
lia dh tranfer ke Jabatan Alam Sekitar Sabah (JASaba) dated 30 Mac, 2009..

hurm..1st day spm pej hubby anta awal giler..kul 6.30 pagi da..
dier nk masuk pej kul 7..
so tercongok lah lia tggu dpn pintu JASaba smp ada staff situ dtg dlm around 7.00am kot...
so...berkenalan lah smbil tggu my NEW BOS smp...

pej nyer amatlah cntik..kemas tersusun...ada landskap yg cantik skali..
dn tenang lah klu kiter 1st dtg kan...

almaklumlah..alam sekitar..

frontliner dier pun dh ada sekor rusa kt dpn..
hehheehhe..patung jerk..

so...takat 1week keje di sini..
amat lah sonot skali bcoz..

  • dpt gak rasa cmner hubby anta g keje...slama nie drive sndr n tgk org jer...jeles tau..
  • masuk keje seawal 6.30 suda smp pej n pulang pun awal...4.30 gitu.. lia amik WP1 di sini....hubby keje abes awal..
  • my new bos very good ha..tak crewet, tak byk mulut, senyum jerk...alim gitu..ckp pun tak pandang muker lia..hehehehe...suker lah keje di sini...keje snts ada, tp tidak lah pening kepala...
  • staff disini amatlah ramah tamah, tolong menolong, mesra alam, dn supportive..meanwhile level peg pun begitu baik skali...sgt suker lah....
  • system keje disini pun sgt praktikal....masing2 tau tugasnyer..so takder lah kelam kabut..

but...1 je yg lia belum blaja lagi..

  • BAHASA di sni...loghat dirg kan lain sket..ada bah..bah gitu...klu ada client coll n slalu nyer org cina sabah mst lia ngak fhm bahasa mereka...susah mau tangkap kerana mereka ckp sgt laju..dn nama2 kilang or tmpt yg dinyatakan amat berbeda skali..smpkan lia suh diog spelling nama n anything yg lia tak fhm....sgguh malu skali..hehhehe.. tp apa nak buat...i must learn kan?? slow2 kata hubby..hehehe...

n walau dimana pun lia berada....rindu woooo kt:

  • my family(ma, abah, yan, alim, wani, nira abg rol n new sister zahra)
  • my frend...
  • my hometown
  • putrajaya
  • my xopis
  • n my ex-bosss...

p/s: kt sini diorg panggil mini putrajaya kt Sabah nie...bcoz kwsn keje sama cm putrajaya..bngunan pun sama. t gambo2 lia uplod kendian eh..blum amik lagi..kekekekke...

Wednesday, April 1, 2009

Alahai blog ku.......

Hi kwn2..lama tak update blog nie..
nnt lah..
pej baru nie bz jgk..
tp tak leh TENSION !!!

k t lia pot pet2 biler kelapangan yerk.....